reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Helena Jakubčíková

Helena Jakubčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  171
  •  | 
  • Páči sa:  11x

Som to, čo zo mňa spravili otec, mama a ja. No a samozrejme mnoho ďalších ľudí:-)A napokon v neposlednom rade JA:-) Zoznam autorových rubrík:  Čudnosti prečudesnéTretia alternatívaSnové arabeskyMalé pohladeniaMurko a tí ostatníZápisky z ciestMačacím pazúrikomMoje zlatíčkaZávoz alebo životná križovatkaLen takProfesionálna deformáciaSúkromnéNezaradené

reklama

Závoz alebo životná križovatka

Priateľstvo a domnienky

Helena Jakubčíková

Priateľstvo a domnienky

Všetok smútok a drámy, ktoré prežívame v našom živote, pochádzajú z toho, že si vytvárame domnienky a berieme si všetko osobne.

  • 14. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 970x
  • 13
Kráľ umrel, nech žije kráľ - Koniec

Helena Jakubčíková

Kráľ umrel, nech žije kráľ - Koniec

Koniec? Či opäť začiatok? Začiatok a koniec sú vlastne dva názvy pre jeden bod, jedno miesto, púhy okamih v živote všetkého - a teda aj človeka. Pretože medzi koncom niečoho a začiatkom niečoho iného nie je nič. Človek vylezie na kopec a uvidí pred sebou ďalší. Nechá za sebou starý kopec a začne sa štverať na ten nový. A kým na ten nový vylezie, musí, chce či nechce, prejsť fázou rozhodnutia, opustenia, zostupu a nového stúpania. Tak to ide celý život "z kopca a znova do kopca".

  • 31. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 198x
  • 4
Kráľ umrel, nech žije kráľ - Začiatok

Helena Jakubčíková

Kráľ umrel, nech žije kráľ - Začiatok

Starý život umrel. Nech žije nový. Február bol zvláštny mesiac. V jeho prvý deň som navštívila úrad práce a potom som nastúpila na odpočinkový režim. Pochovať "starý život" sa nedá len tak šmahom ruky a ani otočením sa minulosti chrbtom.

  • 28. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 556x
  • 5
Výkrik ubolenej hlavy

Helena Jakubčíková

Výkrik ubolenej hlavy

Nie som stroj!

  • 13. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 173x
  • 1
Matka a dcéra

Helena Jakubčíková

Matka a dcéra

Naše svety sú na svetelné roky vzdialené. Konečne chápem, že je to prirodzené. Máme úplne rozdielny pohľad na život, úlohu v ňom, na to čo je správne a čo nie. Máme rozdielny pohľad na povinnosť, hlavne čo sa vlastnej osoby týka. Ja odmietam jej život a ona nerozumie môjmu.

  • 25. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 332x
  • 4
reklama
Zápisky spred roka

Helena Jakubčíková

Zápisky spred roka

Keď si pozerám svoje zápisky spred roka, som prekvapená, kade sa moje myšlienky vtedy uberali. Veľmi často som rozmýšľala o smrti, o strachu. Smrť som nespájala so svojou osobou. Bol to strach, čo ma mátal. Strach, že ráno vstúpim do matkinej izby a nájdem ju mŕtvu. Často to bola prvá myšlienka, keď som sa zobudila.

  • 25. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 561x
  • 0
Piata hora

Helena Jakubčíková

Piata hora

Raz som stála na železničnej stanici a cez plece jednému mladému mužovi som nazrela, čo to s takým zaujatím číta. Tých pár viet, čo som stihla zaregistrovať, ma upútalo a knihu som si kúpila. Dnes som ju dočítala. Dnes som čítala slová, ktoré sa dotkli hlboko mojej duše, lebo to boli slová, ktoré som práve dnes potrebovala.

  • 24. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 681x
  • 13
Zrkadlo

Helena Jakubčíková

Zrkadlo

Keď Anna začala akceptovať, že tá vyšinutá osoba, ktorá jačí a zúri, je tá istá osoba, ktorá miluje, až vtedy, veru až vtedy, vstúpila na cestu vedúcu k svojmu vnútornému pokoju.

  • 9. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 902x
  • 2
Slovo

Helena Jakubčíková

Slovo

Si smiešna, keď sa tak nadrapuješ v tom kolese. Lapáš po dychu a nevieš plávať! - posmech v hlase spôsobil, že dievčatku zamrzol úsmev na perách a radostné očakávanie pochvaly, veď sa tak snažila, zmizlo nenávratne preč. Zostala stáť vo vode po kolená a oči sa zaliali slzami, ktoré sa snažila skryť. Nemusela. Otec už na ňu zabudol a otočený chrbtom k nej, tak ďaleko na brehu, nemohol vidieť slzy sklamania a bolesti miešajúce sa s kvapkami vody padajúcej z mokrých vláskov.

  • 17. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 056x
  • 12
Dospelý verzus Rodič

Helena Jakubčíková

Dospelý verzus Rodič

Nedávno som absolvovala školenie efektívnej komunikácie. Dozvedela som sa, že správanie sa človeka k inému alebo iným sa dá v zásade zaškatuľkovať do troch kategórií: Rodič, Dospelý a Dieťa.

  • 1. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 259x
  • 15
reklama
Pomoc

Helena Jakubčíková

Pomoc

Stojím pred dilemou, čo je vlastne pomoc? Má zmysel pomáhať človeku, ktorý o ňu nestojí? Prípadne nestojí o formu pomoci, ktorú mu ja ponúkam. Zrejme nie.

  • 28. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 063x
  • 13
Maľujem

Helena Jakubčíková

Maľujem

Niekedy v máji to na mňa prišlo. V septembri vymaľujem byt. Nie, nie. V septembri DÁM vymaľovať. Myšlienka sa zrodila a čakala. Dni, týždne i mesiace ubiehali a myšlienka čakala. Niekedy bledla a niekedy sa znova rozhorela odhodlaním. Prikotúľal sa august a myšlienka začínala nadobúdať iný tvar. Určite vymaľujem.

  • 29. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 058x
  • 2
Zabudnuté v čase

Helena Jakubčíková

Zabudnuté v čase

Maľujem. Teda sa o to aspoň pokúšam. Izbu mám vypratanú. Všade chaos. V knižnici som našla papierovú krabičku s dvoma zápisníkmi. Čítam tie drobné písmená písané ceruzkou a spomínam si na dávno zabudnuté okamihy stratené v hĺbke času. Hľa, čo som tam okrem iných zaujímavostí, našla.

  • 27. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 766x
  • 0
Orol letí vysoko

Helena Jakubčíková

Orol letí vysoko

  • 20. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 705x
  • 2
Zvláštny pondelok

Helena Jakubčíková

Zvláštny pondelok

Napriek dobrému raňajšiemu štartu sa tento deň končí akosi divne. Ráno som plná elánu stretla pani, ktorá pod stanicou prosila o 5Sk. Vraj ju pustili z nemocnice a muž predal byt a... Úbohá pani, adeptka na bezdomovectvo, pokiaľ nepomôžu deti. Vraj sú.

  • 9. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 250x
  • 3
reklama
Od 44 k 38 – Dnes, zajtra a ďalej

Helena Jakubčíková

Od 44 k 38 – Dnes, zajtra a ďalej

Nedá mi ešte nepovedať pár slov na záver tejto mojej chudnúcej story.

  • 1. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 214x
  • 10
Od 44 k 38 – Cica nežer?

Helena Jakubčíková

Od 44 k 38 – Cica nežer?

Naj, naj, naj zmena stravovania. Napriek tomu, že som sa s elánom pustila do cvičenia, musím skonštatovať, že nové stravovacie návyky prispievali minimálne rovnakou mierou na mojom chudnutí ako samotný pohyb. Dokonca si dovolím tvrdiť, že viac ako rovnakou mierou. Vďaka zmene stravovania som totiž nedosiahla iba zníženie váhy. Niečo som síce stratila – najmä problémy s trávením, za čím mi naozaj nie je smutno. To, čo som získala neviem presne pomenovať, ale nový spôsob stravovania sa stal neoddeliteľnou súčasťou môjho životného štýlu. Aj keď dnes tak intenzívne necvičím, tak si bez problémov udržujem terajšiu váhu. A to vďaka stravovaniu.

  • 28. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 653x
  • 12
Od 44 k 38 – Pohyb je život, život je pohyb

Helena Jakubčíková

Od 44 k 38 – Pohyb je život, život je pohyb

Zo začiatku som s nádejou každú chvíľu stúpala na váhu a čakala zázraky. Tie sa však nekonali. Tak som naštvane milú váhu všetečnicu zašila do kúta, nech neprovokuje.

  • 18. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 116x
  • 6
Od 44 k 38 – Prvé kroky a bojový plán

Helena Jakubčíková

Od 44 k 38 – Prvé kroky a bojový plán

Bola som zdesená a rozhodnutá, ale ešte stále som nevedela, ako začať. Až raz ma moje kroky zaviedli do kníhkupectva a tam medzi zlacnenými knihami na mňa zvodne mrkala jedna útla knižočka. Nepamätám si jej meno. Už som ju darovala ďalej. V tej knihe šlo o to, ako pohybom predchádzať problémom v menopauze, ako si cvičením udržiavať pevné kosti a podobné dobre mienené rady pre tých skôr i ešte viac skôr narodených.

  • 17. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 369x
  • 0
Od 44 k 38 – Mobilizácia

Helena Jakubčíková

Od 44 k 38 – Mobilizácia

Číslo 44 znamená najväčšiu konfekčnú veľkosť, ktorú som kedy nosila. Číslo 38 je moja terajšia konfekčná veľkosť. Cesta od 44 k 38 bola relatívne dlhá, ale nakoniec vlastne nie márna. Známi, kolegovia, rodina sa ma z času na čas pýtajú ako som to dosiahla. Začnem teda od začiatku.

  • 17. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 950x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu