reklama

P.S. I Love You

Čítam stránku knihy a slzy sa mi tlačia do očí. To, čo cítim, je skutočné - akoby sa príbeh odohrával nie na stránkach papiera, ale priamo v mojej duši.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Niekedy koncom roka som si požičala DVD s rovnomenným filmom. Keď som film pozerala prvýkrát, tak ma príbeh Holly a Gerryho niekoľkokrát rozosmial k slzám a zas na oplátku niekoľkokrát dojal k slzám tak, že mi vreckovky nestačili. Viete si teda určite predstaviť, že som ten film za víkend videla nie jedenkrát a stal sa jednou z mojich srdcoviek.

Keď som v januári blúdila kníhkupectvom, padla mi do oka kniha. Nezaváhala som ani na chvíľu a kúpila som si ju.

Jej čítanie som však stále odkladala. Zbežné prebehnutie stránkami mi povedalo, že príbeh nie je celkom ako vo filme a to ma trošku odrádzalo. Nuž, ale prečo by mala byť kniha ako film? Napokon kniha bola prvá a film sa ňou, aj keď so cťou, len inšpiroval.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre neznalých: Holly je mladá žena, šťastne vydatá za Gerryho. Gerry je pre ňu spriaznená duša, celoživotná láska, opora, o ktorú sa s radosťou opierala. Osud však hodil kocky a Gerry zomrel. Holly zostáva sama bez života, bez lásky. Avšak Gerry sa vrátil a počas jedného roka sprevádza svoju milovanú ženu cez peripetie života bez neho. Radí jej a jemne ukazuje cestu k tomu, aby sa našla, aby zistila, že aj bez neho sa oplatí žiť. 

Keď sa konečne po niekoľkých mesiacoch zbavuje vecí, ktoré patrili jej manželovi a triedi ich podľa jeho želania, tak spomína a znova prežíva tie malé a veľké radosti, šťastné chvíle i chvíle hádok a roztržiek, ktoré ich dvoch spájali. Trápi ju, že nemôže zobrať späť to, čo mu vykričala v hádkach. Pri upratovaní, keď berie každú jeho vec do rúk, sa vynárajú spomienky. Zároveň si však začína uvedomovať túžbu po živote. Púhe existovanie a život v spomienkach jej neprináša šťastie. Žije, smeje sa, plače, robí hlúposti, ale je to život bez života. Potrebuje sa zobudiť z toho sna, ktorý je pre ňu tak reálny. Sna, v ktorom si predstavuje, ako by bolo keby ... keby Gerry žil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak sa k ovdovelej mladej žene privráva jej manžel a postupne pomaličky ju privádza k poznaniu, že život nekončí uzatvorením jednej kapitoly. Pred ňou sú nové kapitoly s novými spomienkami. Keď nič iné, treba jednoducho žiť a prijímať to, čo ju stretne a a čo osloví jej srdce.

The End.

Viem, prečo ma tento príbeh tak dojíma. Je to láska, pomocou ktorej sa aj tie najťažšie, nejnešťastnejšie peripetie života dajú zvládnuť so cťou. A nejde len o lásku a súznenie duší Gerryho a Holly. Je tam spektrum milých a zaujímavých postavičiek, ktoré žijú, milujú, nenávidia, sú neisté alebo utrápené. Dobre napísané. Doporučujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mám pocit, že ešte vyroním nejednu slzu, kým ten román dočítam:-)

Helena Jakubčíková

Helena Jakubčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  171
  •  | 
  • Páči sa:  11x

Som to, čo zo mňa spravili otec, mama a ja. No a samozrejme mnoho ďalších ľudí:-)A napokon v neposlednom rade JA:-) Zoznam autorových rubrík:  Čudnosti prečudesnéTretia alternatívaSnové arabeskyMalé pohladeniaMurko a tí ostatníZápisky z ciestMačacím pazúrikomMoje zlatíčkaZávoz alebo životná križovatkaLen takProfesionálna deformáciaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu