reklama

Šum mora

Bodavé lúče slnka sa predierajú aj cez stiahnuté žalúzie a zohrievajú vzduch v byte. Tak som odložila veci pracovné a siahla som po spomienke na svieži šum mora.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pred pár týždňami som bola na Makarskej. Bolo to presne pred tým, ako udreli horúčavy. Kedže sme to tak krásne vystihli, mali sme príjemné mierne počasie s dažďom. More sa pri meniacom vetre a opakovanom pršaní riadne premiešalo a keď slnko konečne vykuklo spoza mrakov, poskytlo teplotu, ktorá je síce horúca pre ľadové medvede, ale pre nás bola akceptovateľná len s poriadnou dávkou sebazapretia.

To viete, že som sa statočne zapierala, ale aj tak som si hojdania vo vlnách užila len poskromne. Skôr sa stalo, že nás ovlažovala voda z neba, ako z mora. Čo už. Dovolenka bola napriek tomu skvelá. A ani sme sa nemuseli doopaľovať v solárku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Priniesla som si odtiaľ suvenír vo forme množstva fotiek oblohy. Prvý večer sme sedeli na balkóne a pozorovali všemožné odtiene modrej. Ďaleko smerom k Splitu sa nad morom otváralo okno svedčiace o západe Slnka. Ale neutíchajúci dážď prichádzajúci spoza Braču postupne zatiahol cez toto okno svoju dažďovú záclonu.

Obrázok blogu

Smerok k Hvaru sme zrazu zbadali, ako sa kus pobrežia doslovne vymazal a zmizík sa blížil k nám. Dažďový zmizík nám v prvé dni častokrát úplne zneviditeľnil časti okolitých ostrovov. Scenéria oblohy, mora a kombinácia farieb volala k umeleckému stvárneniu. Tak som aspoň fotila:-)

Obrázok blogu

Raz sme sedeli sme v bufete na promenáde a čakali na pizzu. Mali sme krásny výhľad na strmé a skalisté úbočie Biokova, ktoré boli akoby zastreté. Až po chvíli nám došlo, že sa zatiahla ďalšia dažďová záclona. Pán lehátok, ako sme nazvali pána, ktorý prenajímal lehátka, nás upokojoval: "Tam prší. Tu nebude." Ledva zašiel za roh, spustil sa nám na hlavy intenzívny dážď a pláž sa bleskurýchle vyprázdnila. Zostali tam len naše uteráky. Počkali sme, kým prešlo najhoršie, zjedli sme pizzu, ktorú nám ochotný personál skryl pred dažďom a ako jedni z mála sme sa išli vysušiť na pláž. Bol to nakoniec príjemný deň plný smiechu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Raz sme boli v podvečer na promenáde v Makarskej. Bol krásny čas sľubujúci úchvatný západ Slnka. Ono bolo ešte relatívne vysoko a schované za mrakmi, ale keď vykuklo, že či môže, zrazu sa pláž zaľudnila a bolo počuť nadšené výkriky a slnečným lúčom konkurovali početné záblesky svetlušiek z kamier. Keďže svoj aparát som tentokrát nezabudla na izbe, tu sú moje vychytené oči Slnka.

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu
Obrázok blogu

A kdeže je ten šum mora? No predsa tu:

((More1))

More šumelo, Slnko ešte váhalo, či sa má ukázať (bolo ešte vysoko) a ja som sa točila na pätách v snahe zachytiť svoje tým pádom roztrasené okolie.

((More2))

Slnko sa už klonilo za kopec a slnečná guľa čiastočne skrytá vytvárala úchvatný obraz slnečného oka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

((More3))

Nálada krátko po západe bola romanticko farebná. Zo žeravej oranžovej sa postupne ochladila na jemnú ružovú kolísajúcu sa v mori chladnej modrej. Len slabý oranžový vír ešte chvíľu zotrvával ako svedok zaspávajúceho Slnka.

Helena Jakubčíková

Helena Jakubčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  171
  •  | 
  • Páči sa:  11x

Som to, čo zo mňa spravili otec, mama a ja. No a samozrejme mnoho ďalších ľudí:-)A napokon v neposlednom rade JA:-) Zoznam autorových rubrík:  Čudnosti prečudesnéTretia alternatívaSnové arabeskyMalé pohladeniaMurko a tí ostatníZápisky z ciestMačacím pazúrikomMoje zlatíčkaZávoz alebo životná križovatkaLen takProfesionálna deformáciaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu