reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Helena Jakubčíková

Helena Jakubčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  171
  •  | 
  • Páči sa:  11x

Som to, čo zo mňa spravili otec, mama a ja. No a samozrejme mnoho ďalších ľudí:-)A napokon v neposlednom rade JA:-) Zoznam autorových rubrík:  Čudnosti prečudesnéTretia alternatívaSnové arabeskyMalé pohladeniaMurko a tí ostatníZápisky z ciestMačacím pazúrikomMoje zlatíčkaZávoz alebo životná križovatkaLen takProfesionálna deformáciaSúkromnéNezaradené

reklama

Snové arabesky

Dieťa v nás

Helena Jakubčíková

Dieťa v nás

To, ako vyzeráme navonok je často len maska, rola, obraz pre iných. Niekedy len taká malá. Niekedy nepreniknuteľná dokonca aj pre nás samotných. Kdesi vo svojom vnútri máme za tou maskou ukryté malé dieťa, cit pre lásku, krásno. Ako sa v živote učíme, čo je správne a čo nie, stáva sa, že čoraz menej dovolíme svojmu dieťaťu vykročiť za múry našej ochrannej hradby. Chránime ho pred zranením. A niekedy na neho aj úplne zabudneme a ono zostáva samo a opustené.

  • 9. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 659x
  • 5
Štyri lupene

Helena Jakubčíková

Štyri lupene

Otvorila starú nízku bránku. Drevené latky boli poznačené časom. Farba z nich dávno opadala. Stĺpiky bránky boli pokryté popínavým divým viničom. Ocitla sa na úbočí mierne sa vlniacich kopcov zaliatych teplými slnečnými lúčmi. Šibalský vánok jej rozfúkaval vlasy. Šla chodníkom, ktorý sa vinul krížom cez lúku. Natiahla ruky, otvorila dlane a hladila nimi vlniacu sa pšenicu. Zlatá sa kúpala v zlatej. Vánok čeril obilie a vytváral dojem rozvlnenej morskej hladiny.

  • 27. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 781x
  • 2
Hviezda

Helena Jakubčíková

Hviezda

Dívala sa na vianočný stromček na okraji lesa. Vysoký, rozložitý, pokrytý žiarivými svetielkami. Za ním sa črtalo pohorie, na ktorého zasneženom úbočí rástli vysoké stromy. Vysoké, ako ten vianočný stromček, oblečené v bielej kožušine z bielych snehových vločiek. Okolo stromčeka sa zhromaždili zvieratká. Dívali sa s očarením na hviezdičky na stromčeku. Nad nimi bola nekonečná zamatovo tmavá obloha posiata hviezdami vzdialenými večnosťou.

  • 26. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 848x
  • 2
Som

Helena Jakubčíková

Som

Všetko so všetkým súvisí. Odmalička som mávala veľmi živé a realistické sny. Nežné, dobrodružné, hororové, tajomné, nejasné, ale aj úplne priamočiare. Neobišli ma nočné mory, ani rady do života v priamom prenose. V rôznych obdobiach som si ich zapisovala - viac menej pravidelne avšak s dlhými prestávkami. Na niektoré som zabudla a na niektoré si viem živo rozpomenúť aj teraz. Dva z tých mojich snových zošitov sa vynorili z hlbín času. Práve teraz, keď do môjho života vstúpili zmeny a nové veci, nové a vlastne ani nie tak nové poznania.

  • 28. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 773x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu